Wil je

  • beginnen met hardlopen of sneller worden en jouw techniek verbeteren
  • werken aan kracht en mobiliteit
  • gaan sporten na ziekte of blessure
  • aan je leefstijl werken, fitter en vitaler worden
  • met collega’s trainen voor een doel

Dan ben je bij mij aan het goede adres!

Ik geef verschillende groepslessen en personal trainingen aan hardlopers en mensen die gezond willen bewegen. Bij de groepslessen worden de groepen klein gehouden zodat ik je veel persoonlijke aandacht kan geven. Ik probeer zoveel mogelijk buiten trainingen te geven en een afwisselende groene locatie op te zoeken zodat je ook kan genieten van een natuurlijke omgeving.

Onderstaande trainingen kunnen tevens bij bedrijven (buiten Voorburg) en in een leefstijl coaching traject gevolgd worden.

Meer info: contact of 06-40865237

1- Sneller hardlopen

3 lessen op woensdag 3, 10 en 17 april, om 19:30 uur, Locatie Sytwendepark Voorburg

Loop je al een tijdje voor je zelf en wil je graag wat sneller worden? Of ben je net gestart met hardlopen en wil je hier ook een goede start van maken? Dan is deze training echt iets voor jou! Meld je nu aan want we houden de groep klein!

Je krijgt techniek, tempo en interval, kracht en mobiliteit oefeningen, blessure preventie en persoonlijk advies. Wil je meer weten of je aanmelden, dan hoor ik dat graag. Je kunt me bellen of een WhatsApp sturen op nummer 06-408 652 37, of een mail via contact

2- Kracht, balans en mobiliteit oefeningen

Doe mee met een gratis proefles en kijk of het ook iets voor jou is.

De trainingen zijn zeer geschikt voor beginnende en ervaren hardlopers, fietsers, wandelaars maar ook voor mensen die willen werken aan balans, coördinatie en kracht.

Door lopen en fietsen worden je beenspieren sterker. Andere spieren waaronder die van je armen, schouders, rug en buik komen minder aan bod. Met name de rompspieren van bekken, buik en rug zijn belangrijk voor de loop- en fietstechniek en blessurepreventie. Daarom gaan we er met deze lessen hiermee aan de slag. Maar ook de beenspieren komen aan bod. Deze lessen zijn erg goed als blessure preventie, maar ook als je een blessure hebt, kan je meedoen met evt. aangepaste oefeningen.

Wil je meer weten of je aanmelden, dan hoor ik dat graag. Je kunt me bellen of een WhatsApp sturen op nummer 06-408 652 37, of een mail via contact

 3- Hardlooptraining, doe je mee?

Op zaterdagochtend geef ik in Voorburg hardlooptraining. In deze lessen werken we aan techniek, snelheid en uithoudingsvermogen. Om 9:30 uur, vertrekken we vanaf locatie Coffee Works, Parkweg 56 Voorburg. Af en toe gaan we naar een andere locatie, zoals bos of duinen. Doe mee met een gratis proefles en kijk of het ook iets voor jou is. Wil je meer weten of je aanmelden, dan hoor ik dat graag. Je kunt me bellen of een WhatsApp sturen op nummer 06-408 652 37, of een mail via contact

Personal training

De personal trainingen kunnen op verschillende locaties plaatsvinden, passend bij jouw wensen en doel. Er kan voor jou een trainingsschema op maat gemaakt worden. Ook kan je, je bloeddruk en vetpercentage laten meten en voedingsadvies krijgen.

Tijdens mijn trainingen komen functionele oefeningen aan bod. Verderop lees wat functional trainen is.

Wandelen met functionele oefeningen (GymWalk)

Wil je graag met een groep buiten bewegen, dan is GymWalk misschien wel iets voor jou. We gaan wandelen en tussendoor doen we oefeningen. Iedereen kan hier aan meedoen. Erg geschikt voor mensen die niet kunnen of willen springen en rennen, en voor ouderen. Tevens als hersteltraining na een wedstrijd of ziekte. Ook mogelijk voor bedrijven als teamactiviteit.

Verderop lees wat functionele oefeningen zijn.

                     

De trainingen die ik geef zijn functioneel, maar wat is dat nou eigenlijk?

Functional Training is het best te beschrijven als het trainen van diverse oefeningen waarmee de sporter leert omgaan met zijn eigen lichaam in al zijn vormen van beweging. Functional Training is het trainen van beweging, niet van spiermassa. We maken dan ook geen gebruik van Fittnesstoestellen in een sportschool.

Waarom Functional Trainen?

In het dagelijks leven word je constant geconfronteerd met verschillende bewegingen: opstaan, lopen/ rennen naar de bus, iets oppakken, weg zetten, opruimen etc. Door op een functionele manier te trainen leer je beter om te gaan met bewegingen die weer op hun beurt grote waarde hebben in je dagelijkse leven. Het bootst bewegingen na die het lichaam kent en dat gebeurt niet op een apparaat. Denk er maar eens over na hoe vaak duw jij iets zittend weg? Maar waar het bij de meeste mensen om gaat is natuurlijk het krijgen van een mooi strak en gezond lichaam. Door op een functionele manier te trainen zul je dit sneller realiseren! Je zult naast het ontwikkelen van een goede spier functionaliteit sneller afvallen, sneller een strakke buik ontwikkelen en dat allemaal op een leuke manier!

Vaak wordt beweerd dat trainen zonder toestellen minder veilig zou zijn in vergelijking tot het werken op ‘gestuurde’ fitnesstoestellen, maar niets blijkt minder waar. De nieuwe trend in de fitnesswereld verplaatst zich dan ook naar de ‘functionele training’. Functionele training is een trainingsvorm gericht op het ontwikkelen van deze bewegingsvaardigheden. Vaardigheden die een bijdrage leveren aan de kwaliteit van ons leven, prestaties verbeteren en blessures voorkomen.

Functioneel trainen kan niet iedereen zomaar even doen, er is goede professionele hulp bij nodig die ik jou kan bieden.

Voor werkgevers:

Voor bedrijven coach ik medewerkers, organiseer ik vitaliteitsprojecten, denk ik mee hoe het werkgeluk van de medewerkers bevordert kan worden en de duurzame inzetbaarheid vergroot kan worden. Ik neem organisatie vitaliteitsscan af, geef medewerkers Health Checks en geef informatieve en interactieve workshops en presentaties.

Maar wil jij met je collega’s starten met hardlopen en/of trainen voor een hardloopevenement of ander doel, ook daar kan ik bij helpen!

Ik kom graag vrijblijvend langs om te kijken wat ik voor jou en/of jouw organisatie kan betekenen. 06-40865237 info@vitaalleeuw.nl